Els nostres mentoritzats aprenen la importància de definir i provar el seu model de negoci

17/04/2018

IMG_4269

El Programa Mentors per a Emprenedors Universitaris de la Càtedra de Cultura Empresarial ja ha superat la primera meitat de la seua formació amb una sessió molt especial que va constar de dues parts.
La primera part va comptar amb dos ponents excepcionals vinculats a l’ecosistema de les startups com Francisco Gil de Welegal.es i Ángel Buigues de BStartup de Banc Sabadell.
Francisco Gil va voler destacar quatre aspectes bàsics que al seu judici són imprescindibles perquè triomfe un projecte:
1. Equip: importància de triar a les persones adequades, no solament pels seus coneixements sinó també pels seus valors i la seua capacitat per a treballar en una startup.
2. Mesurament: han de testejar, mesurar i determinar si el producte funciona.
3. Lectura: al final està tot inventat en les starups i es pot aprendre moltíssim del que han fet altres tant dels seus errors com del encerts.
4. Client: cal validar les idees amb el client. Normalment, l’emprenedor no sol ser el client objectiu del seu negoci per açò ha de comprovar i escoltar l’opinió del client final.

Per la seua banda, Ángel Buigues els va explicar que el risc i la rendibilitat han d’anar de la mà. “Segons les expectatives de rendibilitat que tinga l’inversor estarà disposat a assumir un determinat nivell de risc”, va afirmar Buigues.
A més, també va incidir en la importància d’explicar el model de negoci quan presenten el seu speech. “L’inversor més que el producte vol conèixer la companyia: l’equip, el mercat al que es dirigeix, la competència… en definitiva el model de negoci”, els va aclarar. Cal destacar que quan parlem de productes molt tècnics és complicat que un inversor amb un background empresarial puga entendre ràpidament en un speech de cinc minuts temes tecnològics molt intensius.
Finalment, en la segona part de la sessió, els mentoritzats van presentar els seus projectes en una avaluació intermèdia davant un tribunal compost per alguns dels patrons de la Càtedra.

Tags
, ,