Víctor Bertolín CEO ZUMEX Group: “No val només amb tindre una gran idea, cal estar preparat”

4/10/2017

VICTOR ZUMEX

Parlem amb Víctor Bertolín, CEO de ZUMEX Group i membre del patronat de la Càtedra de Cultura Empresarial.

Zumex i la Càtedra de Cultura Empresarial comparteixen el mateix esperit emprenedor?

Efectivament, és un dels punts que tenim en comú. Nosaltres vam nàixer fa 30 anys amb un marcat caràcter emprenedor, però no és l’únic nexe que ens uneix. La innovació és un altre dels nostres pilars i és un aspecte que també es fomenta des de la Càtedra Cultura Empresarial.
Què vol aportar Zumex com a nou patró?

Crec que des de ZUMEX podem contribuir amb la nostra experiència i compartir coneixement amb tots aquells joves que volen obrir-se camí en un món complicat com és el dels emprenedors. No val només amb tindre una gran idea, és important estar preparats i seguir els passos adequats per a aconseguir la meta desitjada i no veure frustrades les teues il·lusions.
Què destacaria de la labor que fa la Càtedra?

Principalment la labor divulgativa i d’acompanyament que brinden als joves emprenedors que somien amb convertir-se en empresaris. Han aconseguit sumar el coneixement de grans companyies per a bolcar-les en els joves talents, molt important per a contribuir a enfortir el teixit empresarial de la Comunitat.

 És un repte nou o abans ja havien participat en alguna iniciativa similar?

Intentem sempre estar prop dels joves talents i col·laborem amb escoles de negoci i universitats, a través de la nostra participació com a ponents en diferents tipus de jornada i cursos formatius. Però és un projecte ambiciós, en el qual ens ve molt de gust participar per a poder compartir la nostra experiència amb tots aqueixos joves que inicien el seu camí com a emprenedors.

Estem vivint un boom de l’emprenement, creu que és positiu o pot generar falses esperances en pensar-se tothom que pot emprendre?

Que els joves s’animen a emprendre és sempre positiu, però han d’estar molt preparats, amb un camí de ruta clar i ben assessorats, perquè el camí no és fàcil. Ho estem veient amb les startusp, on els experts en el sector ens indiquen que el 80% d’ells no aconsegueixen tirar endavant.
D’altra banda, considera que és una evolució natural del mercat de treball a Espanya després de la crisi o simplement és el mateix fenomen que s’ha viscut abans en altres països?

Crec que és més el segon. Malgrat que en el nostre país sempre hi ha hagut grans emprenedors, s’ha tardat potser una mica més a assumir models que el mercat anglosaxó tenia ja interioritzats, en els quals aposten més per començar molt ràpid per impulsar l’autoocupació.

Molts dels joves que emprenen parlen més d’autoocupació que d’emprerement i afirmen que si pogueren, preferirien treballar per compte d’altre amb una nòmina més estable. Què els diria perquè no pensaren així?

Que són conceptes diferents. L’autoocupació està molt bé, però és molt diferent a un projecte empresarial que cerca generar creixement i llocs de treball. És important iniciar aquest camí amb molta il·lusió i amb moltes ganes, perquè l’emprenement és dur, és necessari formar-se i envoltar-se d’un bon equip, però també és summament gratificant.

L’emprenedor explica avui amb més ajuda que mai per a traure avant el seu negoci. Creu que són suficients totes aquestes eines o necessiten alguna altra cosa que encara no s’ha engegat?

Les ajudes sempre són benvingudes i crec que fa falta encara una major aposta que ajude a impulsar a aquests emprenedors tant des de l’àmbit públic com des del privat. En definitiva seria positiu explicar tant amb un major suport econòmic, com amb el suport d’iniciatives com el qual brinda aquesta càtedra a aquelles persones que aposten per convertir-se en emprenedors.

Tags
,