15 noves empreses amplien el Patronat de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València

20/01/2016

IMG_7226

Carlos Bertomeu, Conseller delegat d’Air Nostrum, nou Director acadèmic.

En 16 anys s’han creat 300 empreses i s’han format més de 6.000 alumnes de la UV.

Amb les noves incorporacions augmenta el nombre d’empreses que sustenten la Càtedra fins a 36.

Companyies o institucions de referència en els seus respectius sectors han decidit involucrar-se en l’aventura de l’empreniment  i formaran part del patronat de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València, o el que és el mateix, empresaris que instrueixen en lideratge i cultura empresarial a aspirants a ser-ho.  Este dimecres la Càtedra ha anunciant la identitat del seu nou Director Acadèmic que serà Carlos Bertomeu –que substitueix a Iñigo Parra de Vossloh (ara  Stadler)-. El primer director acadèmic va ser Juan Roig en l’any 2000.
Aquest organisme, integrat en la Fundació Universitat-Empresa ADEIT, ha celebrat una jornada especial per a presentar les activitats de la Càtedra a l’empresariat valencià. Més de 40 empresaris han assistit a la trobada que han presidit el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, Manuel Broseta –president d’ADEIT- i Carlos Pascual de Miguel,  president de la Càtedra de Cultura Empresarial-.

L’objectiu dels responsables de la Càtedra de Cultura Empresarial per a 2016 és eixamplar la base del patronat amb la incorporació de noves empreses amb la finalitat d’ampliar aquest fòrum de talent, coneixement i lideratge. Grupo Bertolín, Grupo Segura, Fundación IVO, Grupo Aza, Isaval, Covamur, Genera Quatro, Bonet Abogados, Corvan, Broseta, Grupo Ática, Grupo S2, Helados Estiu, Dulcesol o Xiob Grup han acceptat el repte de contribuir a la difusió de la cultura empresarial entre les noves generacions a partir d’ara.

La Càtedra de Cultura Empresarial va nàixer en 1999 en el si d’Adeit i en l’actualitat està regida per un patronat especial del que formen part empreses o institucions com Ford, Mercadona, Consum, Baleària, Vossloh, Emivasa, Banc Sabadell, Guzmán, RNB, Grupo Ubesol, Grupo Geisha, Galesa, Avanza Urbana, CEV, GH Electroternia, Tecnidex, Umivale, Coca Cola Iberian Partners, Imegen, Mas y Mas, Cambra de comerç de València, Engloba i Femeval.

En les aules de la Càtedra de Cultura Empresarial s’han format en els últims 16 anys més de 6.350 universitaris i a través dels diferents programes formatius i consolidació de projectes han sorgit més de 300 empreses. Els objectius i finalitats de la Càtedra de Cultura Empresarial són propiciar, fomentar i dur a terme iniciatives docents i d’assessorament per a la difusió de la cultura empresarial, preferentment entre els estudiants de la Universitat de València.

En la seua intervenció, el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, ha afirmat que “aquesta reunió d’empresaris impressiona” i ha fet arribar un missatge a l’empresariat de la Comunitat Valenciana: “La Universitat no és nostra, és vostra”. El director de la Càtedra ha dit que “la cultura empresarial transcendeix a la creació d’empreses, és un compromís amb la societat”. Carlos Pascual també ha destacat la vocació altruista de la Càtedra i dels seus patrons i ha assegurat que “en la Càtedra volem traslladar emocions empresarials més enllà de la formació tècnica i acadèmica”.

Etiquetes