Alumni llança el seu afterwork temàtic en novembre, un hàbit que practiquen 10 milions d’espanyols

8/10/2015

IMG_0158

Després de la nostra festa de retrobament en La Nit dels Ex i com us vam prometre “hi ha vida més enllà de la Rambleta”. Des de la Càtedra de Cultura Empresarial anem a oferir-vos totes les eines als exalumnos de la CCE perquè es consolide el magnífic grup que aconseguim reunir en la nostra posada de llarg. Animem al centenar llarg de Alumni de la Càtedra que van aconseguir reunir-se a mantenir viva aquesta flama mitjançant diferents iniciatives encaminades a generar contacte, negoci i benefici. Però sobretot, a desenvolupar una associació de exalumnos viva, dinàmica i que organitze activitats que tinguen valor afegit. La primera d’elles –que figura dins del pla de Alumni de la Càtedra- serà l’engegada del nostre “afterwork temàtic”.

Una idea del nostre consell assessor

Tant Lorena Jericó, presidenta de Alumni com Alejandro Creus, vicepresident, han llançat la iniciativa d’implementar aquesta primera idea i el nostre primer afterwork temàtic tindrà lloc el pròxim 5 de novembre. El lloc i l’hora encara estan per determinar però compartirem molt ràpid aquesta informació a través dels mitjans habituals de la Càtedra de Cultura Empresarial: web, xarxes socials, newsletter i un correu massiu. Es podria dir que el fenomen afterwork ha desembarcat a Espanya per la porta gran. Si milers de persones conreen aquesta interessant pràctica, per què no ho provem els Alumni de la Càtedra de Cultura Empresarial?

Pràctica estesa entre professionals

Els afterwork s’han incorporat a les rutines socials dels espanyols d’una forma rapidíssima. Avui dia a Espanya ja són 10.625.000 persones els qui, almenys una vegada a l’any, dediquen un moment a socialitzar-se amb els seus companys després de la jornada laboral. I la xifra no és xicoteta, ja que suposa més de la meitat del total de població ocupada en el nostre país (17.865.000 treballadors, segons l’Enquesta de Població Activa del segon trimestre de 2015). Malgrat la crisi o -potser- gràcies a ella molts ciutadans cerquen cada vegada més un moment de relax en el qual oblidar els problemes i gaudir del temps lliure. La tendència, a mig camí del conegut apperitivo italià, s’ha traslladat als dies inter-setmanals i del cercle d’amistats de tota la vida al dels companys de treball. Ara, a més, es converteix en una nova eina per a ampliar contactes, aprofundir en la col·laboració empresarial o de negocis, o simplement, prendre contacte.

Fer negocis fóra del despatx

Es tracta d’una nova manera de socialitzar-se que, segons els experts en coaching relacional, enforteix les relacions entre col·legues de professió o serveix perquè empresaris i clients es coneguen d’una forma distesa, lluny dels menjars de negocis i els freds despatxos, en un local de moda de la ciutat. La tendència, que pren el relleu de la canya de tota la vida en el bar de la cantonada, ha sigut importada dels països anglosaxons on no és gens estranye veure pubs i tavernes plenes de gent després d’eixir de treballar. Els hàbits de consum a Espanya, amb horaris cada vegada més concordes a la resta d’Europa (el afterwork s’inicia sobre a les 19:00h), s’inclinen a aquesta opció.

Motivació i contacte de forma relaxada i distesa

A més d’ajudar a pal·liar la crisi del sector terciari, el afterwork ha sigut objecte d’anàlisi per part d’experts en la conducta humana. Per exemple, segons el catedràtic de psicologia Enrique Rojas, també propicia clars beneficis emocionals i laborals en els quals ho practiquen amb assiduïtat. La seua pràctica és benvinguda en moltes grans empreses que creuen que fomentar les relacions entre els companys influeix positivament en el rendiment i motivació del treballador i permet perllongar el temps dedicat a les relacions laborals d’una manera més distesa i relaxada. “És cada vegada més comú que les empreses conviden als seus empleats a prendre alguna cosa després del treball amb la finalitat de que interactuen entre ells” assegura Fernando Peire, director executiu de The Club at the Ivy, un dels clubs més selectes de Londres especialitzats en afterwork en el qual solament tenen cabuda empresaris, artistes, membres de la reialesa i celebritats que formen part de la seua selecta llista. “Aquests locals són el lloc perfecte per a les relacions socials i laborals i un moment idoni per a explorar possibilitats de negoci i ocupació. En Ivy la gent se senta en zones, algunes de bancs correguts, per escrupolós ordre d’arribada. D’ací, que les relacions que es creen siguen totalment fortuïtes i inesperades oferint la possibilitat d’interrelacionar-se entre si persones de camps i/o professions diferents”, resumeix Peire.

Etiquetes
, ,