El IVI com a model de intraemprenement i aposta pel màrqueting relacional

28/04/2017

IMG_3612

Paz Ferrer i Luis Saurat van impartir de forma combinada una sessió denominada “Màrqueting relacional. Cas IVI” als alumnes de la 18a Edició sent aquesta l’última de les classes del curs Quipot ser empresari? amb la direcció acadèmica de Carlos Bertomeu.
Paz Ferrer ha sigut Directora de Màrqueting i Comunicació d’IVI i Luis Saurat és actualment Director General d’IVI. Tots dos van explicar l’orientació estratègica de màrqueting, des de la cerca per captar clients a la cerca de la seua satisfacció integral en el llarg termini. Un procés que integra el servei al client amb la qualitat i el màrqueting, amb la finalitat d’establir i mantenir relacions duradores i rendibles amb els clients.
Paz Ferrer va explicar les tècniques i estudis que tenen com a objecte millorar la comercialització dels seus serveis, apuntant, entre altres coses, que existeix una sobrepressió publicitària ja que “solament el 14% dels consumidors confia en la publicitat, mentre que el 86% restant confia en la recomanació”. Aquesta recomanació és el resultat de l’objectiu principal de l’IVI, cercar la satisfacció del client a través del màrqueting relacional, el qual construeix relacions satisfactòries i a llarg termini amb els elements clau relacionats amb l’empresa amb la finalitat de fidelitzar al client. Apuntava, “tota l’empresa ha de respondre del màrqueting relacional”. A més ha mostrat als alumnes el nou entorn competitiu actual al que s’enfronten, la nova figura de consumidor i la importància de les xarxes socials, útil per a donar a conèixer el producte, arreplegar dades de postvenda, fidelitzar als clients, crear comunitat, informar d’altres productes, etc. Aconsellava als alumnes cercar un nínxol en l’actual mercat fragmentat i especialitzat.
Per la seua banda, Luis Saurat, va explicar l’interessant model de negoci del Grup IVI, els qui “no han volgut a costa de la seua expansió, perdre la qualitat del servei”. Dins d’aquest disseny de negoci destacava la figura de el ‘intraemprenedor’, qui realitza el projecte dins de l’empresa; en el cas de l’IVI, els seus directors de clínica, els quals formen per a oferir el millor servei. Saurat desvetlava als futurs emprenedors la seua confiança en el paper clau que aquests tindrien en la contínua transformació social, traslladant-los que els seus projectes “poden fer canviar la societat”, aconsellant que “l’empresa que creeu qualle amb els nostres valors”. Per a concloure, ha destacat els aspectes claus del projecte IVI com són: la visió (llarg termini), qualitat, R+D, compartir el coneixement (fins a un cert límit), orientació al client/pacient, importància del remisor, que són els ginecòlegs amb els qui tenen una perfecta relació win-win.
L’Institut Valencià d’Infertilitat naix l’any 1990 com la primera institució mèdica a Espanya especialitzada íntegrament en Reproducció Humana i actualment, i després de la recent integració del Grup nord-americà RMA of New Jersey, és la institució de medicina reproductiva més important del món. Ha ajudat a nàixer a més de 160.000 xiquets gràcies a l’aplicació dels  mètodes capdavanters de reproducció assistida.

Etiquetes
,