Juan Manuel Baixauli i Fernando Gómez protagonistes de l’última sessió de ‘Mentoring’

18/06/2019

okokoko

Els nostres mentorizados ja han rebut la seua última sessió a càrrec de dos empresaris de prestigi: Juan Manuel Baixauli, Grupo Gheisa, i Fernando Gómez, b-libe. Conversem amb ells per a conéixer-los millor i descobrir els seus referents empresarials o els seus majors èxits, entre altres qüestions.

1. Un llibre que li haja marcat

Juan Baixauli: hi ha molts llibres que m’agraden, però hi ha un llibre xicotet i fàcil de llegir que es diu La sort i la bona sort, d’Álex Rovira, que em sembla molt interessant perquè descriu com preparar-te perquè realment tingues sort.

Fernando Gómez: Siddharta d’Hermann Hesse.

2. Empresari que admire i per què

Juan Baixauli: fa poc em van regalar un llibre de la vida de Elon Musk, el fundador de Tesla. En llegir-ho, em va semblar un tipus molt interessant per la seua fortalesa i capacitat de tenacitat per a aconseguir el que vol. Com crea idees i com les transforma en fets que ocorren.

Fernando Gómez: a tots els autònoms i xicotets empresaris que cada dia alcen una persiana.

3. Tres qualitats que ha de tindre una persona que vol ser empresari

Juan Baixauli: un empresari ha de tindre molta capacitat de lideratge i de saber arrossegar; molta tenacitat, mai descoratjar-se ni baixar el ritme i, finalment, capacitat d’integrar. Hui dia no es pot treballar només, sinó que cal saber integrar persones i recursos en el teu projecte.

Fernando Gómez: resistència a la frustració, decisió, honestedat.

4. Frase que l’ajude o motive

Juan Baixauli: “sempre avance”.

Fernando Gómez: si fóra fàcil, algú ho hauria fet ja.

5. Es va fer empresari per a…

Juan Baixauli: jo em vaig adonar que sóc empresari molt temps després de ser-ho. Hui dia es fomenta molt el ser empresari, però jo mai ho vaig pretendre. Tot va començar com una diversió que es va convertir en la meua vida professional i empresarial.

Fernando Gómez: construir catedrals…crear un projecte global des de València, que ajude a professionalitzar el sector dels serveis auxiliars i que col·labore amb els nostres clients a millorar la seua productivitat. Ens plantegem l’empresa com un instrument de creació d’ocupació i riquesa en el nostre entorn.

6. Quin és el seu major èxit empresarial?

Juan Baixauli: hi ha dos èxits importants. Nosaltres creem un model que actualment és seguit per més del cinquanta per cent de les agències de viatge espanyoles, però a més hem aconseguit internacionalitzar l’empresa.

Fernando Gómez: la confiança del meu equip.

7. De no haver sigut empresari, a què li hauria agradat dedicar-se?

Juan Baixauli: no té absolutament res que veure, però m’hauria dedicat a la investigació. Vaig treballar tres anys en la universitat i va anar en aqueix període quan vaig començar en el món dels viatges, que era el que a mi m’agradava.

Fernando Gómez: pilotar avions.

8. Respecte a la creació d’empreses, com pensa que pot afectar la sort a l’èxit d’un negoci?

Juan Baixauli: per a tindre sort, has de trobar-te en el camí. La sort no arriba estant a casa o en el sofà, sinó quan estàs en el camí i ocorren coses que saps interpretar i llegir.

Fernando Gómez: no crec que siga la sort realment el que puga arribar a influir en l’èxit, sinó la capacitat de l’empresari de detectar i aprofitar les oportunitats que existeixen a cada moment i adaptar-se ràpid per a poder aprofitar-les.

9. Després de la seua sessió de hui, amb quin missatge li agradaria que es quedaren els alumnes de Qui pot ser empresari?

Juan Baixauli: dues idees, diria jo. Primer, no quedar-se mai amb el dubte de quin hauria passat si ho hagueres intentat. D’altra banda, no donar per descomptat que el camí serà fàcil, perquè no el serà. Es tracta d’assumir que intentar-ho significarà molta fortalesa en el camí, però no quedar-se amb les ganes de fer-lo.

Fernando Gómez: que el màrqueting, on line i off line, és coherència i integració de decisions i accions i que requereix: claredat d’objectius (que vull aconseguir i qui és el meu client), qualitat d’execució i control de resultats.

Etiquetes
,