Julio Monreal i Julián Quirós expliquen la importància dels mitjans en la cultura empresarial

7/04/2017

Collage CCE 3

Els directors de Levante EMV -Julio Monreal- i de Las Provincias -Julián Quirós- van impartir sengles sessions en la vesprada dedicada a la comunicació en el cicle “Qui Pot Ser Empresari” de la Càtedra de Cultura Empresarial. Per segon any els periodistes van explicar les claus de la comunicació en l’àmbit de la cultura de l’empresa i el paper fonamental dels mitjans en la conversa entre les empreses i els públics.
Julio Monreal va centrar les seues dues hores d’exposició en el concepte del “Nosaltres” com a element cohesionador de l’equip periodístic per a assumir els reptes de la digitalització evitant també els seus riscos. Va explicar que un periòdic és també una empresa “però amb obligacions socials” i va confessar que el seu periòdic es troba en un procés de canvi de rutines i generació de xarxes de confiança interna per a adaptar-se a la transformació digital.
Va incidir en la importància que l’empresa ha de defensar el prestigi de la seua marca i que aqueix prestigi reputacional s’aconsegueix a través d’una bona gestió en els mitjans i que des del punt de vista també de la marca que ha de tenir un mitjà escrit, la missió del periòdic és afegir valor a l’actualitat i distingir-se dels competidors.
Per la seua banda Julián Quirós, director del diari Las Provincias, va aprofundir en els valors editorials d’un periòdic i el lideratge. Quant al lideratge va apuntar que en el cas d’un mitjà ha de sostenir-se sobre la seua influència mantinguda en el temps, el poder per a canviar les coses, la innovació, la història i el talent. També va definir la missió d’un periòdic com a clau no tant per a explicar què passa sinó perquè entenguem les coses que passen. I després de referir-se als periòdics com a representants d’idees comunes i comunitats d’interessos va donar uns valuosos consells per a qui, volent ser empresari, ha de relacionar-se amb els mitjans.
Va recomanar als alumnes que generen històries creïbles per als seus negocis, que oferisquen valor als mitjans, que vagen sempre amb la veritat per davant i que basen la seua bona imatge i la seua reputació en els bons fets.

Etiquetes