Vicente Ruiz assenyala la idoneïtat de crear grups de treball universitat-empresa per a fomentar la cultura empresarial entre els estudiants

9/11/2016

IMG_6687

El president de RNB i director general de la Càtedra de Cultura Empresarial, Vicente Ruiz, ha participat en la I Jornada UV Càtedres on ha destacat que seria molt interessant contemplar la possibilitat de crear grups de treball universitat- empresa per a fomentar la cultura empresarial entre els estudiants.
El director de la Càtedra de Cultura Empresarial va realitzar aquestes declaracions durant la taula redona que va abordar dues qüestions clau per a l’entorn de les càtedres universitàries. D’una banda, el foment de les bones pràctiques i la creació d’equips per a innovar a través de les càtedres universitàries i, per un altre, analitzar el present i futur de les aliances universitat empresa mitjançant aquestes càtedres.
Preguntat pels casos d’èxit desenvolupats en el marc d’aquesta càtedra que el seu objectiu és el d’inocular cultura empresarial en els estudiants de la Universitat de València, Vicente Ruiz va recordar que des del seu naixement en 1999 s’han creat més de 300 empreses. Actualment, participen activament en el patronat 40 empresaris capdavanters a la Comunitat Valenciana i Espanya.
Aquesta càtedra té tres programes estrella, que han aconseguit nombrosos èxits en diferents àmbits. Així, més de 700 estudiants han participat en el programa Qui pot ser empresari, el principal objectiu del qual és el foment de la cultura empresarial. D’altra banda, el programa Mentoring ha ajudat a consolidar més de 60 projectes empresarials, amb el treball inestimable de 15 empresaris que han actuat com a mentors d’aquests projectes. Finalment, 918 estudiants han participat a través de 256 equips coordinats per 99 docents de la UV en el programa Motivem, que té l’objectiu d’animar als estudiants a tindre i treballar les seues idees emprenedores.
Al llarg de la jornada també es va tractar com la UV, a través de les càtedres, podria ajudar a afrontar alguna problemàtica sorgida en l’àmbit empresarial. Referent a açò, Vicente Ruiz va assenyalar que la clau es trobava en la necessitat de trobar canals més fluïts de comunicació, ja que seria necessària una major difusió, més generalizable i efectiva

Etiquetes
,