,

Find Me Label: quan la innovació naix de la necessitat

28/08/2017

Carmina_Ester Find me label

Carmina Cortés i Ester Marco són sòcies, juntament amb Jose Navarro, de Find Me Label, empresa de fabricació i comercialització de productes de papereria amb un elevat component innovador i altament tecnològic.
En el cas de Carmina, tant la seua formació com el seu exercici professional estan vinculats al món acadèmic. L’experiència acumulada en els seus últims 25 anys dins de l’entorn de la documentació ha estat l’origen del primer producte que van desenvolupar: les etiquetes troba’m o, com denominen comercialment al producte, Find Me Label. En l’empresa s’ocupa de l’atenció i suport a la part comercial.
Per la seua banda, Ester ha sabut canalitzar la seva vocació a la seua vida professional. Després de cursar estudis de disseny gràfic, actualment es dedica a això ja que porta tot el relacionat amb la imatge corporativa de Find Me Label: identitat gràfica, packaging, cartelleria. A més, s’encarrega de la gestió de les xarxes socials i la part administrativa.
Ambdues van ser alumnes del Programa Mentors per a Emprenedors Universitaris de la Càtedra de Cultura Empresarial i hem parlat amb elles perquè ens explicaren la seua experiència i com Find Me Label neix per donar una resposta a un problema que, prèviament, s’havia diagnosticat.
Carmina, documentalista en un centre de documentació científic-tecnològica, va detectar que en els documents enquadernats amb cuquet no era possible pegar informació en el llom que permetés identificar-ho ràpidament. Moguda per la necessitat, va buscar i va preguntar a distribuïdors de papereria però ningú li donava solució al problema, per això es va dissenyar Find Me Label.
“Es va escollir aquest nom -expliquen- perquè era exactament el que es necessitava per poder identificar aquest tipus de documents”. Van realitzar un tiratge de producte i es van identificar centenars de documents enquadernats amb cuquet que hi havia al centre on treballava Carmina.
En aquest moment van entendre que es tractava d’un producte que solucionava un problema bastant comú que al final tots, en major o menor mesura, podem tenir a casa o en les nostres oficines.
Al principi va ser el pare d’Ester, juntament amb el tercer soci, Jose Navarro i Carmina, els qui es van decidir a formalitzar la patent del primer producte. Però amb el pas del temps el pare d’Ester va decidir implicar-la en el projecte, donat l’adequat del seu perfil, perquè ocupara el seu espai.
Com valoreu, fins a hora, el camí que porteu recorregut?
Una fita important per a nosaltres va ser ser acceptats i acollits en el coworking de l’espai emprenedor StartUPV. Això ens ha permès prendre consciència de futura empresa, a més d’estar rebent suport d’assessorament per canalitzar-nos com a tal. El camí caminat ha tingut un doble vessant, d’una banda experiència emprenedora pura, per una altra i amb insistència de Carmina, donat el seu perfil acadèmic, la formació d’ambdues en tot el relatiu al món empresarial.
El vostre pas pel programa de Mentoring haurà estat, sens dubte, molt beneficiós quin ensenyament destacaríeu?
De tota la formació rebuda, certament el Programa Mentoring ha estat la formació més completa i, a més, de gran interès. El plantejament de tenir com a mentors a empresaris i empresàries és una magnífica decisió. A més, en ser un programa complet, seguit al llarg de sis mesos, presenta una visió global: lideratge, recursos humans, fiscalitat, assessorament jurídic, etc. Tot això conjuntat amb experiències reals, en general d’èxit, però no sempre, la qual cosa és més interessant, si cap. Ens dóna molta seguretat haver seguit el programa. És difícil destacar una part de l’aprenentatge. Tot ens ha resultat molt enriquidor, quant no revelador.
L’experiència amb Find Me Label està sent molt positiva. Hem sabut buscar els punts forts dels socis i treure partit al que en conjunt aportàvem. El nostre soci forma part de l’equip de forma parcial, encarregant-se fonamentalment d’atendre la part de desenvolupament de producte, donat el seu perfil de dissenyador industrial. L’equip de treball del dia a dia som nosaltres dos.
Expliqueu-nos, quins són els vostres plans més immediats?
Els nostres plans immediats: seguir venent. Però per ampliar aquesta informació, tan òbvia d’altra banda, estem començant a moure’ns cap als grans clients, així com cap als distribuïdors de producte. Fins ara el que hem fet és vendre en les tendes que comercialitzen al client final. Ens ha servit per conèixer l’acceptació del primer producte, que és bona, i començar a tenir visibilitat al mercat. Són les etapes prèvies a la consolidació de marca, que la impulsa molt bé Ester a través de la xarxes socials, així com també a l’ampliació territorial de la venda dels nostres productes.
I si somiem una miqueta on us vegeu-vos en un mitjà/llarg termini?
Posats a somiar, ens agradaria consolidar-nos com a empresa de referència en els nostres productes, ampliant l’equip i sabent que aportem al teixit empresarial un estil de fer empresa amb valors que donin confiança al nostre personal, així com als nostres clients i proveïdors.

Tags
,