La Càtedra de Cultura Empresarial explora ara nous camins i metes i presenta una estructura nova que li han de portar a millorar com a eina perquè els estudiants de la UV aconseguisquen acomodament en les empreses valencianes i garantisquen el seu creixement. En l’actualitat la CCE imparteix els seus cursos de postgrau atempta a la seua missió de fomentar la iniciativa individual i divulgar el seu esperit a través de les fórmules necessàries per a convertir-los en conceptes atractius.
La Càtedra ha de fomentar la docència de la cultura empresarial, complementar la formació universitària amb una programació pràctica que fomente els valors empresarials i facilitar la integració dels universitaris en el sector privat. La generació d’aquesta cultura empresarial persegueix que els universitaris s’animen a desenvolupar la seua pròpia activitat en l’economia real.
La visió de la Càtedra és que la Universitat de València consolide la seua condició d’universitat emprenedora i que s’identifique aqueixa marca diferencial com un valor distintiu i enriquidor.
En definitiva, la Càtedra ha de contribuir al fet que la UV siga reconeguda en l’àmbit universitari i empresarial com una marca al servei de la creació de sòlids nexes entre el món acadèmic i l’economia real, un engranatge clau entre la formació dels nostres alumnes i la seua entrada en el mercat i en el món corporatiu.
La Càtedra de Cultura Empresarial converteix alumnes en agents socials, estudiants en líders. Aqueixa ha de ser la meta i s’ha de dur a terme després de la recerca corresponent i el disseny dels cicles formatius adequats. La nova estructura de la Càtedra “Alumni-Think Tank-Patronat” reflecteix clarament la distribució de públics i agents que coherentment organitzats han de portar-nos a l’èxit en la nostra empresa. El nostre objectiu inicial és conèixer què pensen, a quins perfils socials hem de dirigir-nos, quins són les necessitats dels nostres universitaris en matèria de formació suplementària, en què els agradaria formar-se, de què emmalalteixen, quins són les competències que demanden i quins són els nínxols que ofereix el mercat i tot allò que puga ser susceptible d’interès per als mateixos.
A continuació, i a través del nostre projecte FACE (el Think Tank de la Càtedra) volem construir gradualment un cos teòric de coneixement sobre la cultura empresarial. I simultàniament, vincular a l’empresa real a través dels patrons, autèntics protectors i mentors dels nostres alumnes.