La CCE estrena els seus propis mitjans socials
Pla de comunicació
Per a començar una potent web, una app d’última generació i la presència en Twitter, facebook i Youtube. La Càtedra de Cultura Empresarial compareix de forma pública i ho fa a través d’un ambiciós pla de comunicació que en el seu vessant online desenvolupa els seus propis mitjans socials. La finalitat d’aquestes noves eines és garantir una bona projecció de la Càtedra i moderar el diàleg entre la CCE i els seus públics objectius o grups d’interès. Amb la implementació d’aquestes eines es persegueix l’obtenció de prestigi local, nacional i internacional, la transparència i la vinculació amb l’entorn a través de la difusió i el diàleg amb les comunitats.
A través d’aquests sistemes que han de gestionar la reputació online de la Càtedra els seus responsables pretenen saber què pensen els públics d’interès, a quins perfils s’ha de dirigir l’acció de la CCE, cuales són les necessitats dels universitaris en matèria de formació, en què volen o els agradaria formar-se, de què emmalalteixen, quins són les competències que demanden, quins cursos els agradaria cursar, com és la demanda de les empreses i què necessiten.
Tant la web com els mitjans socials de la CCE naixen adaptats a una política de comunicació coherent al servei d’una història corporativa que, a través de diferents mitjans i eines, transmeta una idea única del paper de la institució en la societat, de les activitats –internes i externes- de la Càtedra, els seus professors, els seus alumnes i els seus patrons. Tant l’actualitat de la Càtedra de Cultura Empresarial com les seues activitats, cursos, cicle formatiu, informació per a beques i la informació corporativa –Alumni, Patronat, Think Tank- estan ja en la xarxa en aquesta web catedraculturaempresarial.adeituv.es
La web
Els arquitectes de la web –de l’equipe Nèctar – han volgut destacar que la nova plataforma CCE és una potent eina, creada amb el CMS opensource WordPress. Segons el promotor de la web, Santos Almansa, “en el seu desenvolupament hem pensat tant en els seus usuaris finals com en l’equip de treball que està darrere de la Càtedra, intentant facilitar el màxim possible el treball de gestió i manteniment de la plataforma.”
“És una eina de consulta i gestió, on trobem infinitat d'informació organitzada d'una manera dinàmica i atractiva.”
Santos Almansa
La nova web de la Càtedra de Cultura Empresarial se sosté sobre una plataforma alineada amb les noves tendències en disseny web, creada amb l’última tecnologia HTML5, CSS3 i Javascript. Ademas és responsive, “s’adapta a dispositius mòbils facilitant la consulta des de qualsevol dispositiu i en qualsevol lloc i moment”, afig Almansa. “Des del punt de vista de disseny web hem seguit la línia traçada per la seua identitat corporativa, amb una paleta reduïda i afegint el cían com a color secundari, aquest ens aporta llum i viveza a la web.”
Nectar Estudi ha treballat molt en aspectes com són UX (User Experience) i UI ( User Interface), tractant que l’usuari final puga navegar per la plataforma i obtenir els continguts desitjats d’una manera senzilla, ràpida i sobretot intuïtiva. L’objectiu final és que els usuaris se senten còmodes en la nova plataforma, que fonamentalment puguen consultar i estar informats de tots els serveis que ofereix la Càtedra, que són molts.
Les xarxes socials i la app de la CCE
Però la web arriba al costat de tota una estratègia coherent de comunicació online i tota una flota digital. Cada mes l’equip de comunicació de la Càtedra de Cultura Empresarial editarà el magazine digital en format Newsletter que arribarà puntualment a tots els destinataris. A més, tots els membres de ALUMNI de la Càtedra de Cultura Empresarial podran descarregar-se de manera gratuïta la app de la CCE.
Per a Manuel Bas, Director de TRIVE –empresa que ha desenvolupat l’aplicació- “es tracta d’un complement creatiu i innovador als canals de comunicació que la Càtedra de Cultura Empresarial posa a la disposició dels seus alumnes presents, passats i futurs”. “En ella es podrà trobar tota l’oferta formativa, la composició del patronat, els equips docents i una agenda dels esdeveniments que es promocionaran des de la Càtedra”. Per a Bas, “el component innovador de l’aplicació se sustenta en la possibilitat de rebre notificacions amb la informació més important, estiga on estiga l’usuari. A més comptarà amb una secció especial per als ALUMNI, de qualsevol dels cursos que la CCE impartit aquests últims 15 anys, perquè els servisca de punt de trobada a l’hora de compartir experiències i descobrir sinergies entre els seus negocis”.
“L'innovador de l'aplicació és la possibilitat de rebre notificacions amb la informació més important, estiga on estiga l'usuari.”
Manuel Bas
En quant a les xarxes socials i en una primera fase, els community managers de la Càtedra de Cultura Empresarial han fet un pas més en la xarxa 2.0 i han activat els perfils de Twitter, Facebook i Youtube. Els usuaris que ho desitgen podran seguir a la Càtedra en el seu perfil de Twitter (@CatedraCe) per a assabentar-se dels últims esdeveniments i les noves notícies o a través del seu perfil de Youtube on podran veure tot el que la Càtedra pot arribar a fer. Per als Alumni la Càtedra també ha creat un perfil en Facebook, en el qual podran mantenir-se connectats i consultar tota la informació que necessiten sobre activitats, esdeveniments o cursos oferits.