La reputació empresarial millora la imatge dels territoris
La Càtedra de Cultura Empresarial ha reunit als representants de les principals empreses valencianes per a debatre al voltant de la reputació corporativa. En una sessió inaugurada pel President de la Generalitat, Ximo Puig; Carlos Pascual, President de la Càtedra de Cultura Empresarial; Adolfo Utor, president de Baleària i director acadèmic de la Càtedra de Cultura Empresarial; i Justo Villafañe, Catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Complutense de Madrid, han radiografiat la reputació actual de l’empresa valenciana i aportat les claus per a millorar-la.
Aurelio Martínez, President de l’Autoritat Portuària de València, ha donat la benvinguda als assistents destacant que la reputació és un de les principals intangibles d’una empresa “al que no sempre se li presta l’atenció que mereix”.
Carlos Pascual ha assenyalat que avui “hi ha intangibles tan rellevants per a l’empresa com uns altres tangibles més evidents” i ha posat de manifest la importància del Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO), que és ja un dels monitors de referència en el món per a avaluar la reputació llançat l’any 2000. “Estar en ell -ha dit- és un objectiu important per a les nostres empreses”,
D’ “iniciativa extraordinària” ha qualificat XimoPuig la sessió engegada avui per la Càtedra de Cultura Empresarial que amb la seua labor “contribueix a unir més encara el món universitari amb el de l’empresa”. Segons el President de la Generalitat “per a millorar la reputació d’un territori és fonamental l’aportació de les empreses” mentre que la labor del govern ha de ser la de “generar l’escenari d’estabilitat, honradesa, confiança i diàleg adequat” perquè arriben les inversions, com ha ocorregut amb algunes grans empreses que recentment han traslladat les seues seus d’altres comunitats a la valenciana.
El director acadèmic de la Càtedra de Cultura Empresarial, Adolfo Utor, ha assenyalat per la seua banda que “una bona empresa és una empresa prestigiosa” encara que no sempre les bones empreses aconsegueixen ser reconegudes. Segons el parer d’Utor una empresa té 3 dimensions: el que és -els seus valors i propòsit-, la qual cosa té -actius-, i el que representa, açò és, la seua reputació, que ve donada per com ens perceben des dels grups més propers i de major interès per a l’empresa.
Utor ha apuntat que la Comunitat Valenciana té una bona reputació, segons el MERCO, però, ha assenyalat, “estic segur que com a mínim hauria d’haver-hi 10 empreses valencianes en aquest rànquing perquè pels indicadors que estableix, hi ha moltes empreses que podrien estar en ell. Açò -ha afegit- ajudaria a rellançar el nostre territori”.
Per a Justo Villafañe una bona empresa “és una empresa prestigiosa” per açò “la reputació és en aquest moment el que la qualitat era fa 3 dècades: el paradigma de la gestió”. Els empresaris presents han pres bona nota de les claus aportades pel catedràtic Just Villafañe per a millorar la seua reputació i a l’hora, si rendibilitat i la reputació del territori en el qual s’assenten, aspectes tots dos íntimament lligats.
Com a colofó al matí s’ha proposat l’anomenat “Manifest de l’Edifici del Rellotge” al que Utor ha animat a les empreses a sumar-se i contribuir amb les seues accions per a així millorar la reputació de la Comunitat València des de la millora de la reputació de les empreses d’aquest territori.