Carlos Herreros: “El cervell no està dissenyat per a fer-nos feliços, sinó per a garantir la supervivència”
La neurociència aplicada al management va reunir dimarts passat 10 de novembre en ADEIT a un grup d’estudiants, investigadors i empresaris en la conferència del consultor i expert en adreça d’organitzacions, Carlos Herreros. L’acte va ser presentat per Elena Baixauli, professora associada de la Facultat de Psicologia i per Lorena Jericó, presidenta d’ALUMNI de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València que va recordar que “la neurociència té les claus per a entendre el cervell humà i per a comprendre què som”.
Carlos Herreros és un dels directius espanyols més importants i implicats amb la modernització i la innovació en els models de negoci i en l’organització dirección de persones. Per a abordar i aprofundir en este camp, Herreros aplica la recerca de la neurociència sobre el comportament humà al management. La neurociència és una especialitat relativament jove que es dedica a l’estudi, observació i anàlisi del sistema nerviós central de l’ésser humà. Per això Carlos Herreros va destacar a l’inici de la seua xarrada que la incorporació de la neurociència al managament és molt important ‘perquè el management no és una altra cosa que la direcció i el tracte amb les persones’.
Per a Carlos Herreros, els àmbits principals d’aplicació de la neurociència a la direcció empresarial són el lideratge i l’estratègia. “El cervell no està dissenyat per a fer-nos feliços, sinó per a garantir la supervivència, i una estratègia correcta és la que assegura la supervivència de l’empresa’, va explicar Carlos Herreros.
En aquest sentit, Herreros va destacar la importància de les conclusions de la neurociència en el concepte d’innovació. Va explicar que la innovació implica risc i canvi i no totes les persones desenvolupen la capacitat d’arriscar per a innovar. Així, tornant a la importància del pensament estratègic en el managment, Herreros va recalcar que ‘la cerca de la supervivència de l’empresa passa per una estratègia que integre elements d’innovació’ i per la inclusió de les veus discrepants: ‘la discrepància és difícil, no és fàcil ser la veu discrepant en una organització, però allò en el que ningú discrepa, no serà bo per a la millor estratègia i, per tant, per a la supervivència de l’empresa’.
“La neurociència té molt a dir a l’hora de trobar una explicació sobre el comportament humà així com per a desenvolupar formes innovadores de pensament estratègic”, va concloure Carlos Herreros, que ha treballat com coach en entitats com el Reial Madrid, UNIÓN FENOSA, Telefònica, Iberdrola, Heineken o BS Nivea, entre altres.