Càtedra Headlines|Vicente Ruiz RNB: “En 2019 volem afermar la nostra aposta internacional”

12/02/2019

IMG_5868

-Segon lliurament de “Càtedra Headlines”, una sèrie d’entrevistes als patrons de la Càtedra de Cultura Empresarial en la 20a edició del cicle QUI POT SER EMPRESARI?

-El president de RNB recomana als emprenedors pensar en gran i respondre amb resiliència a les múltiples caigudes i frustracions que els oferirà el camí

-25 empresàries/us líders traslladen a 45 estudiants seleccionats la seua experiència empresarial

En el 20 aniversari de “Qui Pot Ser Empresari?”, el cicle de referència de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València que cada any se celebra en l’àmbit de Adeit, el patró-docent protagonista en el segon lliurament de la sèrie Càtedra Headlines és Vicente Ruiz, president de RNB Cosméticos.

Qui Pot Ser Empresari? és el curs de referència de la Càtedra de Cultura Empresarial i en el mateix participen 45 alumnes seleccionats entre 21 titulacions diferents, 3 de postgrau i dos doctorats. Vicente Ruiz és el president de la companyia, fundada en 1989, dedicada a la investigació, desenvolupament, producció i fabricació de productes cosmètics facials, corporals, fotoprotectores i fragàncies. Amb 30 anys d’experiència en el sector l’any passat va fer el salt de la internacionalització i, a més de ser un dels principals proveïdors de Mercadonaa Espanya, ha començat a distribuir els seus productes al Regne Unit, França i Israel. Establida en Pobla de Vallbona, RNB compta amb unes instal·lacions de més de 40.000 metres quadrats i empra a més de 500 persones.

Ruiz assenyala la virtut principal de la Càtedrade Cultura Empresarial de la Universitat de València: “la nostra virtut no és la transmissió teòrica o de conceptes, mecàniques de les quals fugim a l’hora de transmetre els nostres coneixements als alumnes. El que fem és compartir l’experiència, compartir idees i preocupacions des d’aquells que portem més temps amb els nostres projectes cap a aquells que s’inicien en el camí empresarial”.

A l’hora de compartir amb els alumnes de la Càtedra de Cultura Empresarial com és la fórmula de l’èxit, Ruiz assenyala la capacitat de sacrifici i de superació davant les dificultats i la recomanació cap als quals comencen que consisteix a concebre el seu projecte com una grandíssima empresa, amb professionalitat i rigor: “Vicente Ruiz ha ficat tantes vegades la pota que al final, amb les nostres cicatrius i com amb les grapes dels pitxers de ceràmica reparats, fas un projecte gran. Jo, personalment, no era un gran empresari. M’he fet empresari amb el temps. Jo els recomane als estudiants que es preocupen de la part financera, dels recursos humans, del màrqueting, d’organitzar un model amb tots els seus departaments, amb una base molt professional.

Quan et diuen que un projecte és d’una sola persona o com a màxim de dues o tres, els dic que pensen com si estigueren gestionant una grandíssima empresa”.

Un dels àmbits en els quals els patrons de la CCE més incideixen en la transmissió de coneixement és en la part emocional de l’empresari. Manté Ruiz que “l’empresari ha de saber que es caurà moltes vegades, que arribarà plorant a casa moltes vegades, o que està només perquè ha d’estar sol i no pot compartir ni deu determinades coses. Han de saber això, però han de saber que poden fer-ho, que sí que es pot. El que els transmet és que estem tots fets de la mateixa pasta, i que encara que l’estudiants pense que pot equivocar-se o que s’ha equivocat moltes vegades, al final la diferència entre ells i jo, la diferència entre els quals comencen i els que ja tenim una trajectòria és el temps, no que jo tinga cap capacitat específica diferent a la d’ells”.

Quant als reptes que RNB Cosmètics té plantejats per a 2019, els plans manifestats per Vicente Ruiz passen per consolidar les fites d’internacionalització aconseguits per la companyia els dos últims anys amb la seua irrupció en els mercats britànic i francés a través dels gegants de la distribució Tesco i Casino: “volem aprofundir en la qualitat dels nostres productes, que algú més a nivell internacional puga començar a confiar en nosaltres”.

Què és QUI POT SER EMPRESARI?

El curs QUI POT SER EMPRESARI? és el cicle central de l’oferta de formació acadèmica de la Càtedra de Cultura Empresarial, que inclou altres programes. Han sigut nombrosos els grans empresaris/àries i directius/as que han passat per les nostres aules amb el ferm objectiu d’inocular el virus de l’emprenedoria entre els més de 7.000 estudiants que ens han triat per a formar-se des de la creació de la Càtedra fa més de 20 anys per ADEIT i la Universitat de València.

Durant 15 setmanes entre febrer i juny, els alumnes –procedents principalment de ADE i Economia però també d’altres estudis- maduren els projectes que han presentat de la mà del quadre docent, format enguany per 21 empresaris i executius la majoria membres del Patronat de la Càtedra de Cultura Empresarial http://catedraculturaempresarial.adeituv.es/.

Els professors traslladen la seua experiència i les seues percepcions personals sobre la cultura empresarial als 45 alumnes, seleccionats no solament pel seu currículum sinó també pel seu interés i la seua motivació. El primer Director Académico de Càtedra de Cultura Empresarial va ser Juan Roig. Des de llavors s’han succeït 10 empresaris en aquest càrrec. En aquest curs 2018-2019, Adolfo Utor -president de Baleària- en el seu segon mandat, és el Director Académico de “QPSE?” i 45 alumnes han sigut seleccionats procedents de 21 titulacions de Grau, 3 de Postgrau i 2 Doctorats.

El claustre de la CCE -el patronat de la qual presideix Carlos Pascual de Miguel– ho integren 25 PROFESSORS, empresaris procedents del nostre Patronat (format per 40 companyies). Els docents d’enguany procedeixen de Baleària, Zumex, Air Nostrum, Gelats Estiu, Grup Àtica, IVO, Dulcesol, Zubi Labs, Sabadell, Germanía, CEV, Stadler, S2, Consum, Universitat de València, Avanza Urbana, IVI, Grup Segura i Isaval.

Qui Pot Ser Empresari? fa possible que els alumnes seleccionats entre els titulats de la UV cresquen i aprenguen amb els millors directius, que puguen contagiar-se de l’emoció empresarial dels millors executius, visitar empreses i participar en altres activitats extra curriculars de la mà dels professionals millor valorats del nostre teixit empresarial.

Enguany, al curs lectiu, s’incorpora un taller d’emocions empresarials i esdeveniments a celebrar dins de l’ecosistema emprenedor com Startups & investors Bstartup (Banc Sabadell), Tech Talks Blockchain (Insomnia), València Startup Market (Vit Emprén) o Focus Pime Emprenedoria (IVACE) i tot això com a resultat de la col·laboració de la Càtedra de Cultura Empresarial amb diverses entitats de l’ecosistema emprenedor.

Tags
,