La Càtedra lliura els diplomes als 23 alumnes de cicle de mentoring
Els 23 titulats de la Universitat de València han arreplegat el diploma que acredita que han espremut fins a l’últim dels ensenyaments del Programa de Mentors per a Emprenedors de la Càtedra de Cultura Empresarial.
Javier Ortizà i Jairo Pascual, els emprenedors que van parlar en nom de tots els seus companys, no han dubtat a destacar el privilegi que suposa tenir l’oportunitat de cursar aquest programa per la varietat d’àmbits que s’estudien, la complementarietat dels perfils dels qui ho estudien i, sobretot, per l’enorme generositat dels 15 mentors que enguany han confiant en ells, obrint-los les portes per a facilitar-los tot tipus d’ajuda.
Carlos Pascual, president del Patronat de la Càtedra, també va destacar la labor dels mentors “els contagieu il·lusió i els recolzeu en el camí” va assenyalar. Dels alumnes va esmentar el seu “esforç, rigor i constància” aconsellant-los no tenir inquietud “per voler triomfar molt ràpid” ja que recórrer el camí requereix el seu temps. Javier Garín, coordinador i “alma mater” del cicle, va afegir que tots ells havien aprofitat al 100% les 55 hores de formació de primer nivell repassant les diferents àrees de l’empresa, abordant problemes, cercant solucions i intercanviant experiències, dubtes i manques.
En nom dels patrons van prendre la paraula Josep Vicent Mascarell (Balearia) qui els va explicar que crear una empresa té a veure “no tant amb arribar a port sinó amb una manera de navegar”; i Ramón Reche (Banc Sabadell) que els va animar a veure en les institucions bancàries “com a un soci financer que vaja de la mà del vostre projecte”.
Prèviament al lliurament de diplomes Manuel García-Portillo, President de Tecnidex, va pronunciar la lliçó de clausura que, sota el títol Internacionalització, va oferir als alumnes una completa guia de com portar a l’estranger els seus negocis prenent com a referència l’experiència internacional de la pròpia empresa.
Tecnidex Fruit Protection és una empresa valenciana, de productes químics, tecnologies, consultoria i servei postvenda per a la sanitat en fruites i hortalisses de qualitat. Nascuda en 1080, ha desenvolupat una aposta incessant per mercats estrangers i avui està present el Marroc, Turquia Portugal, Grècia, Mèxic, Perú, Uruguai o Sud-àfrica, sense deixar de mirar a altres països.
A més de detallar l’estratègia d’internacionalització seguida per l’empresa, el seu president va destacar que les persones de l’equip “són la clau” i que “qui té un model, té un tresor”. Per a aquest empresari valencià, en el seu model de gestió són prioritàries les persones “primer la persona i després les vendes” els va dir. Finalment, no va voler deixar passar l’oportunitat de recordar als emprenedors que “en l’organització una bona persona, és un bon professional”.
Si vols vore la galería completa de la sesió visita la nostra página de Facebook @catedraculturaempresarialuv.