Mentors i alumnes debaten i comparteixen la seua visió sobre nous models empresarials
La segona sessió del programa de Mentors per a emprenedors Universitaris de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València ha generat un interessant intercanvi d’idees entre els dos mentors que han impartit la jornada i els mentoritzats.
Per a Francisco Segura, President i Conseller Delegat de Grup Segura, participar per primera vegada com a mentor ha sigut una experiència molt enriquidora. L’empresari ha volgut transmetre als alumnes la necessitat que tindran les empreses en el futur de canviar per a adaptar-se a grans canvis estructurals.
A més, ha volgut establir un debat entre els alumnes sobre el gran repte tecnològic al que s’enfronten i què formules són les millors per a adequar-se a aquestes transformacions.
Per la seua banda, l’altre ponent, Iker Marcaide, líder de Zubi Labs, ha volgut conèixer de primera mà les inquietuds d’aquests futurs emprenedors. Entre les idees que ha volgut transmetre’ls es troba la importància de resoldre problemes o l’obsessió per entendre al client.
“Un model de negoci és la capacitat d’agafar una necessitat, resoldre-la aportant valor al teu client i monetitzarlo”, els ha explicat Marcaide.
També, l’empresari els ha insistit que ara que els seus negocis estan en fase de constitució han de plantejar-se i tenir clares qüestions fonamentals, tals com el mercat en el qual van a desenvolupar la seua labor empresarial o el target al que es dirigeixen les seues empreses.
Finalment, la jornada va concloure amb la posada en comú de les múltiples idees sorgides en les diferents sessions. Claus empresarials que segur que els mentoritzats recordaran al llarg de la seua trajectòria laboral.