¿Tens una idea? ¿És una idea de negoci?
La idea de negoci és la inspiració, el punt de partida, la base sobre la qual construirem el nostre projecte empresarial. Els alumnes del programa de Mentoring i els de Qui pot ser empresari? arriben als cursos en diferents graus de maduració de la idea del negoci. Però tots tenen una idea que conformarà el fonament de la nova organització. Una idea que ha de ser sòlida, meditada i analitzada.
Però la idea de negoci no és el mateix que l’oportunitat de negoci. Les iniciatives han de tenir el seu lloc en el mercat. Hi ha moltes idees enginyoses i brillants que no sedueixen al client potencial, que no satisfan les necessitats del mercat.
La idea de negoci no ha d’improvisar-se, s’ha de sotmetre a diferents fases que van des del procés d’identificació de les necessitats reals del mercat, la transformació de la idea en proposta de valor i l’anàlisi purament empresarial del target, costos etc.
Però, atenció, hem trobat roba anticarteristes, un fotògraf particular per a les vacances, divans per a psicoanalistes o drons per a selfies. Alguns d’exemples d’idees boges i, en aparença, allunyades de qualsevol necessitat real del mercat, que han triomfat. Mai se sap on pot arribar una idea.