Internacionalització i màrqueting: dos vessants de l’empresa
En una nova sessió de Qui Pot Ser Empresari? els alumnes es van endinsar en dos àmbits d’actuació molt importants per a les empreses: la internacionalització i el màrqueting.
La primera part de la jornada va estar a càrrec de Santiago Vallejo, president de Pintures Isaval, que va incidir en com les empreses que donen el salt a la internacionalització es tornen més flexibles i milloren la seua adaptabilitat al canvi.
A més, va remarcar que la internacionalització ajuda a les companyies a atraure el talent, “els joves altament qualificats necessiten nous reptes, i el repte que pot aportar una companyia des de València és oferir capacitats d’internacionalització”, va explicar Vallejo.
D’altra banda, Juan Manuel Baixauli, president del Grup Gheisa, va anar l’encarregat d’ensenyar als alumnes alguns conceptes bàsics dels quals s’ocupa el màrqueting: producte, target, preu o comunicació.
“Vull ajudar-los a visualitzar l’empresa des del punt de vista del màrqueting”, afirmà Baixauli. L’empresari va voler fer reflexionar als estudiants sobre el paper de màrqueting dins de l’empresa.
De la mateixa manera, els parlà de la seua experiència com a emprenedor a través d’algunes experiències professionals.