La importància de reflexionar sobre el negoci i saber aprofitar les crisis
José Vicente González, ex director acadèmic de la Càtedra de Cultura Empresaria, va traslladar als alumnes de Qui pot ser empresari? que l’ “anàlisi i la reflexió sobre el producte o servei, el mercat, la competència i els mitjans necessaris per a traure avant el projecte, com són el finançament i comptar amb un pla estratègic, amb objectius clars i realistes” són vitals per a la bona marxa d’un projecte.
Així ho va fer al llarg de la sessió que va impartir en aquest programa de la Càtedra de Cultura Empresarial sota el títol “Què és ser empresari. Què és ser emprenedor”, en la qual, lluny d’impartir una classe a l’ús, González, va definir tant la figura de l’empresari, com la de l’emprenedor, i la importància de definir la missió, l’estratègia, l’organització, la forma de negociació i les possibles reestructuracions.
La seua llarga experiència en el camp de la direcció general li permet conèixer de primera mà les qualitats que ha de tenir la persona que ocupe aquest càrrec, que, al seu juí es resumeixen a “ser persona reflexiva, d’acció, popular i representativa.”
Per la seua banda, Manuel Llombart, Director de la Divisió Expansió i Desenvolupament Estratègic de la Fundació IVO, va abordar al llarg de la seua sessió el model de negoci i d’expansió de l’Institut Valencià d’Oncologia, “una entitat privada sense ànim de lucre, dedicada a la lluita contra el càncer i amb preocupació única: el pacient”.
L’interès per la prevenció, l’equip humà, els tractaments, la tecnologia, i el I+D+i, han fet que IVO decidisca obrir les seues fronteres i entrar en altres mercats, “estem en la segona fase del procés de internalización en països com Mèxic, Perú, Bolívia, Colòmbia i Hondures”, països on hi ha molt treball que fer en l’àmbit de la sanitat, explicava Manuel Llombart.
En finalitzar la sessió els alumnes i LLombart, van debatre sobre el sistema nacional de sanitat pública tant en l’actualitat com en el futur, destacant que “tota crisi planteja una oportunitat”.