Teresa Puchades: “Per a ser empresari cal tenir una visió de futur i plasmar-la en un projecte”
En l’última sessió de Qui Pot Ser Empresari? els alumnes van descobrir les característiques de les empreses familiars de la mà de Teresa Puchades. Historiadora amb un Màster en Institute of London of Education New Ways of Teaching History, Puchades és especialista en la gestió de personal i directora executiva de l’empresa Avança Urbana.
Un llibre que li haja marcat
Cada vegada l’impossible: setze relats sobre l’empresa de la vida, de Ramón Buenaventura. Atorga un to molt humà en ser empresari. M’enriqueix molt, ja que són diferents visions de bons escriptors que li donen valor al treball personal de l’empresari.
L’impossible és el ser empresari, és a dir, creure que l’impossible és possible.
Empresari que admire i per què
Sempre em referisc al meu germà, perquè realment és del que vaig aprendre. Va ser un exemple en actitud, coneixement, visió i saber escoltar. També Paco Pons, de Importaco. Admire la seua amplitud de visió no solament en el negoci, sinó també la visió atorgada a la persona.
Tres qualitats que ha de tenir una persona que vol ser empresari
Per a mi és molt rellevant l’excel·lència, la insistència a fer les coses bé. És allò que et porta a baixar l’índex d’errors, mantenint-te en un llistó de perfecció, diferenciació i assoliment. També ho és la transparència i el jugar net. Al final la teua imatge és la teua responsabilitat. Açò és el que fa que faces camí en l’empresa, que no és per a tres dies ni per a fer riquesa, sinó per a estar en el llarg termini. No està permès faltar al compromís ni a la serietat, que et guien en el camí.
Frase que li ajude o motive
Per a mi, des de la visió empresarial social, l’empresa té com a fi principal generar riquesa per a la societat. Redistribuir la riquesa.
Es va fer empresari para…
Sóc filla d’emprenedor, accionista des de menor d’edat. Encara que anava encaminada cap a un altre camp que no era l’empresa, finalment vaig entrar en aquest món. Era el meu patrimoni, un projecte al que no estava habituada a dedicar-me, però em vaig atrevir a fer el pas i açò et porta per camins insospitats. No vaig pensar mai a ser empresària.
Quin és el seu major èxit empresarial?
La perseverança. M’agrada innovar i ser creativa, però l’èxit va ser passar deu anys de crisis i no tirar la tovallola. Vinc d’un sector que es va parar, i encara que perseverar era de bojos, ho vaig fer i ho vaig aconseguir.
De no haver sigut empresari, a què li haguera agradat dedicar-se?
Haguera sigut professora d’història en un institut en secundària, alguna cosa molt llunyà a açò.
Respecte a la creació d’empreses, com pensa que pot afectar la sort a l’èxit d’un negoci?
Molt poc. La sort no és el que fa empresa, sinó la visió, constància, el treball, el dia a dia, l’equip… Molts altres valors que afecten a l’èxit de l’empresa. La sort és el bingo, l’ONCE o qualsevol altra cosa que no siga l’empresa.
Després de la seua sessió d’avui, amb quin missatge li agradaria que es quedaren els alumnes de Qui pot ser empresari?
Per a ser empresari cal tenir una visió de futur i plasmar-la en un projecte. Saber a on es vol arribar. No sabria ser empresària sense una visió a llarg termini.